idee voor volgend jaar

Voor al uw vragen, opmerkingen en ideeën m.b.t. Vivarium kunt u hier terecht.
Ekennaj
Medewerker
Re: idee voor volgend jaar

Bericht door Ekennaj » wo 07 apr 2010, 22:42

Nico: Ik zal de punten wel even op een rijtje zetten en PBen. Maar doe dat een andere keer :D.
Website kun je prima aanpassen. Natuurlijk zijn er altijd mensen die klagen. al eens een doorvoer meegemaakt van iets waarbij mensen niet klaagden?
Maar als het duidelijker is zullen ook nieuwe mensen eerder de info vinden die ze nodig hebben om naar de vivarium te komen.

natuurlijk hoef je niet als IKEA helemaal door de beurs worden te geloodst. In een supermarkt kun je toch ook zelf bepalen hoe je loopt. Niemand dwingt iemand...Bij een goede looproute kom je ook overal langs je loopt dan alleen niet te zoeken.
Gaat er om dat je een overzicht creëert. Nu heb ik namelijk een hele tijd lopen zoeken om een stand omdat sommige stands overlappen of niet duidelijk worden aangegeven. En ja ik heb de plattegrond doorgenomen ;)
En nee mensen lezen niet en verwachten dat informatie kort en bondig is. En het liefst ook nog illustreert. Heb een reclame/marketing opleiding behaald en dan leer je heel wat over mensen en doelgroepen. Nadeel is weer dat je niet meer normaal naar dingen kunt kijken want je gaat alles analyseren.

Betreft thema dingen vind je NS, Schiphol, winkelcentrum borden ook verwarrend? Ik vind het meestal wel handig als ik van veraf een bordje zie met een vrouwtje erop.
Misschien zit het in je hoofd wel vol bonte kleurtjes maar zo hoeft het natuurlijk helemaal niet te zijn. platformen, eilanden maken die je ook laat zien op de plattegrond. Dan zit je dus ook niet met thema's want de aquaria kan prima bij palu. Je creëert alleen een overzicht.
De ruimte die je op de kaart ziet, zie je ook duidelijk terug op de beurs.

Teunis
Medewerker

Bericht door Teunis » wo 07 apr 2010, 22:43

Marco Aukes schreef:Sterker nog; ik kom op het zeewaterforum zelfs berichten tegen dat mensen daar door Vivarium aan een Paludarium willen.
ja maar teveel zout tast je hersens aan,

gemengd of niet, als je op een beurs komt wil je toch ook zoveel mogelijk (alles) zien, het is alleen handig als je iets specifiek wilt kopen, om soortgelijke stands bij elkaar te zetten, als ik naar een beurs ga maak ik eerst een rondje, en ga dan terug om de dingen te halen die ik wil halen. dan is het handig als je direct weet in welke hoek je moet zijn. maar met een beetje korte termijn geheugen en een plattegrond kom je er ook, idd.

vragen komen meestal voort uit luiheid en onzekerheid, niet omdat het antwoord niet voorhanden is. dat is irritant maar niet zoveel aan te doen. bewegwijzering helpt dus ook niet.

ik vond de beurs veel minder overzichtelijk dan vorig jaar, deels komt dat door de twee verdiepingen, deels ook door de indeling denk ik.

verder vond ik het workshoppodium op een rare plaats staan, op een meer centrale plaats in de hal ( bij de trappen ofzo) denk ik dat het meer mensen trekt.

en die muziek was irritant, het was onverstaanbaar, maakte een gesprek met mensen voeren lastig omdat je over de muziek moest heen schreeuwen. en voor de mensen waar het wel leuk voor was, de mensen die zaten te eten, die konden naar de ruggen gaan zitten kijken.

verder had ik niet zoveel te zeiken, en wil ik jullie vooral bedanken voor een weekend waarvan ik erg genoten heb
De filosofen hebben de wereld slechts verschillend geïnterpreteerd; het komt er op aan haar te veranderen.

Nico
Hoofd Techniek
Contacteer:

Bericht door Nico » wo 07 apr 2010, 22:45

Ekennaj schreef:Nico: Ik zal de punten wel even op een rijtje zetten en PBen. Maar doe dat een andere keer :D.
Website kun je prima aanpassen. Natuurlijk zijn er altijd mensen die klagen. al eens een doorvoer meegemaakt van iets waarbij mensen niet klaagden?
Maar als het duidelijker is zullen ook nieuwe mensen eerder de info vinden die ze nodig hebben om naar de vivarium te komen.
Graag, als het kan bijdragen aan een website waarop informatie makkelijker te vinden is, dan ben ik altijd te porren.
Hoeft niet vandaag.
Morgen is tijd genoeg ;)
Groetjes,

Nico

“There is nothing like looking, if you want to find something. You certainly usually find something, if you look, but it is not always quite the something you were after.”
JRR Tolkien

Marco Aukes
Hoofd Algemeen

Bericht door Marco Aukes » wo 07 apr 2010, 22:46

Het workshoppodium stond daar voornamelijk vanwege het achterwege blijven van hinderlijke lichtinval; iets dat bij de trappen juist wel het geval was.

Maar bij een eventueel Vivarium 2011 gaat het workshoppodium zowieso op de schop is al besloten.
~Only dead fish go with flow~

Serge
Contacteer:

Bericht door Serge » vr 15 okt 2010, 15:57

Even terugkomende op de zakjes. Ik zag het al eerder staan hier: de stelling met zwarte achtergrond van Van Keulen Cichliden waar de zakken rechtop op staan. Dat hadden ze op de NCD ook weer gedaan, en dat ziet er gewoon erg goed uit. De vissen waren (relatief) mooi op kleur, en ik heb zelfs een Malawi Mbuna mannetje zien trillen naar het vrouwtje in de zak naast 'm! Je beperkt natuurlijk wel het oppervlak waarop je je koopwaar kwijt kunt. Van Keulen was blijkbaar wél bereid die concessie te doen. Als die prijs voor meest diervriendelijke stand dit jaar weer uitgereikt wordt, wil ik ze bij deze alvast nomineren :)

Het verhaal van Rien wil ik echter ook onderschrijven. Ondanks dat het misschien de schijn tegenheeft, is het tóch de beste oplossing denk ik. Maar totdat we een interview met een vis kunnen doen zullen we het nooit zeker weten :)

En laten we eerlijk zijn: we willen allemaal graag op een beurs vooral betáálbare visjes kopen. Nu kan dat prima, want zelfs de grote professionele kwekers als AquaBeek en Jan de Graaf bieden heel veel keuze voor hele leuke prijzen, met name omdat de kosten voor logistiek en infrastructuur binnen de perken blijven. Maar als een dergelijke handelaar ikweetniethoeveel stellingen + bakken aan moet schaffen, en mee moet zeulen naar een beurs, dan gaat dat betaalbare er al snel af hoor.

Maar, qua ideëen. Ach, alles kan, maar geld is een beperkende factor natuurlijk. Zijn er al lezingen in de maak toevallig? Misschien een lezing voor beginnend cichliden-enthousiastelingen? :) Er zijn nogal wat misverstanden over cichliden in de wereld, en daardoor beginnen veel mensen die wat anders willen dan de ge-eikte gezelschapsbak er vaak niet eens aan. Zo'n lezing zou wel een een leuke manier zijn om mensen toch wat verder te laten kijken dan een Rekord 60 met guppen (niets mis mee hoor, zo bedoel ik het niet).
Blauw - blauwer - Malawifreaks.nl

Ekennaj
Medewerker

Bericht door Ekennaj » vr 15 okt 2010, 19:27

Op het plein zou je wellicht ook een leuke lezing kunnen houden bij de stand. Dat je de tijden op de site zet en op/bij de stand. Ik zeg ook maar iets.
Maar lijkt mij wel leuk wat actieve stands. prints op a3 zwarte vellen printen.
Vind het een leuk idee. Al willen sommige mensen gewoon niet af van de prachtige gupjes.

Zo'n stelling met zwarte achtergrond is inderdaad wel mooi als je zoiets kan doen als standhouder. Overige vissen zouden ze dan in zakjes in tempex boxen bewaren.
Of creatief zijn met rekjes. Sommige tafels hadden de zakjes ook heel netjes te liggen. 1 soort gewoon op de tafel en rest in een tempex box achterin.

Serge
Contacteer:

Bericht door Serge » za 16 okt 2010, 08:15

Een lezing op de stand zou erg leuk zijn, maar dat is wel lastig te realiseren in een grote lawaaierige ruimte, denk ik. Dan zou je alweer een soort van lezingsruimte moeten maken... het moet wel leuk blijven, ook financieel. We hebben wel sponsoren, maar dat zijn echt geen enorme bedragen :)

Wat we op de NCD wel hebben gedaan is een foto-presentatie op een LCD scherm. Misschien dat we op Vivarium dat wat groter aan kunnen pakken (met een projector op de muur bijvoorbeeld) ... we zien wel, ideëen zat, en we hebben nog de tijd ;)
Blauw - blauwer - Malawifreaks.nl

Ekennaj
Medewerker

Bericht door Ekennaj » za 16 okt 2010, 12:20

Ja is beetje afhankelijk van waar je staat. En hoeveel mensen komen.
Zou ook soort voorlichting dingetje kunnen zijn zoals je op beurzen wel vaker ziet. Dat je steeds hetzelfde verhaaltje verteld aan kleine groepen mensen. Oogt altijd wel actief en gezelliger. Scherm erbij is altijd wel een aandacht trekker

realiseer me nu ook dat ik op veel verschillende soorten beurzen ben geweest

Dierentuinen
Contacteer:

Bericht door Dierentuinen » ma 28 mar 2011, 08:58

Is mijn opgevallen tijdens mijn bezoek gisteren dat enkele handelaren vissen verkochte in onderkoelde zakken. Misschien een idee om handelaren te verplichten warmte matten of hot-backs te gebruiken om hun zakken vis te verkopen.

Hebben de kopers meer succes hun vissen gezond thuis te krijgen. Veel kopers nemen hun koelbox mee om de vissen warm te houden. Kopen ze bij de handelaren vissen die onderkoeld zijn.

Enkele handelaren hadden wel warmte matten in gebruik. Vooral de garnalen en kreeften verkopers. Terwijl deze lagere temperaturen verdragen.

robert
Medewerker

Bericht door robert » ma 28 mar 2011, 11:51

hallo,
ik heb beide dagen genoten op de beurs.
ik zag dat jullie warm en koud water aanbieden.
maar is er ook niet een mogelijkheid om zeewater te aanbieden.
paar mogelijkheden.
van de dierentuin zeewater vragen als hun een waterwisseling doen.
zeewater halen bij de groothandel.

groetjes robert

Plaats reactie