Pinnen

Wie staan er op Vivarium en wat bieden ze aan?
Plaats reactie
aquatalie
Contacteer:
Pinnen

Bericht door aquatalie » di 21 feb 2012, 17:13

Hoi, ik ben eens aan het onderzoeken of het interessant kan zijn om een pinautomaatje te regelen zodat mensen met bancontact kunnen betalen, want elk jaar zijn er wel mensen die blijkbaar niks kopen omdat ze geen cash geld genoeg mee hebben.

Ik heb nu al eens gecheckt op de website van brainpoint, zoals aangeraden op de website van de beurs, maar wowie, dat kost veel geld om dat bakje 2 dagen te huren! En dan moet je waarschijnlijk ook nog zorgen dat je internet hebt, dus nog zorgen voor een KPN account ook.

Mede standhouders die het al gedaan hebben: hoe doen jullie het, via brainpoint of toch iets anders? En is het dan echt wel de moeite, want die kosten moet je er dan natuurlijk ook nog uit de beurs krijgen?

Ik denk dat het zeker een meerwaarde heb als je het hebt, maar ik betwijfel, met die hoge prijs, of het ervoor zou zorgen dat ik op het einde van het weekend meer kan tellen dan vorige jaren.. Hoewel de beurs vooral erom draait om reclame te maken en de naambekendheid te vergroten of in stand te houden, is het toch ook mooi meegenomen dat er op het einde van de rit nog iets overblijft he ;)

Kris
Kernteam

Re: Pinnen

Bericht door Kris » di 21 feb 2012, 17:19

Wat ik op de site van BrainPoint zie is dat het een GSM Pinautomaat is ; een losse KPN account voor internet lijkt me dus niet noodzakelijk hoor. Hopelijk is dat een klein meevallertje ;)
"I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places."

aquatalie
Contacteer:

Bericht door aquatalie » di 21 feb 2012, 17:51

Kris schreef:Wat ik op de site van BrainPoint zie is dat het een GSM Pinautomaat is ; een losse KPN account voor internet lijkt me dus niet noodzakelijk hoor. Hopelijk is dat een klein meevallertje ;)
Owja, zover had ik het nog niet bekeken, dat zou wel goed zijn, scheelt een heel erg klein beetje. Zelf eens wat verder gekeken, en inderdaad, werkt gewoon zoals mobiel.

aquatalie
Contacteer:

Bericht door aquatalie » wo 22 feb 2012, 11:27

Mede standhouders en hun ervaringen met de mogelijkheid tot bancontact? Is het de moeite of niet?

Marco Aukes
Hoofd Algemeen

Bericht door Marco Aukes » wo 22 feb 2012, 11:43

Volgens mij zijn er de afgelopen jaar niet veel standhouders geweest met een pinautomaat, dus ik vraag me af of je een reactie gaat krijgen.

Namens de organisatie kan ik wel aangeven dat wij merken dat er jaarlijks steeds meer bij ons van de pinmogelijkheid gebruik gemaakt wordt. Echter, dat heeft ook tot gevolg dat wij regelmatig niets meer in kas hebben en mensen moeten teleurstellen die denken bij ons geld op te nemen.
~Only dead fish go with flow~

Marco Aukes
Hoofd Algemeen

Bericht door Marco Aukes » wo 22 feb 2012, 11:44

Overigens kan ik je ook als tip mee geven te controleren bij de aanbieder of het apparaat ook buitenlandse passen accepteert; dat wil ook nog wel eens een probleem zijn.
~Only dead fish go with flow~

fremabo

Bericht door fremabo » ma 27 feb 2012, 15:14

Wij hebben vanaf de 2de editie al een pin bij ons. Werkt via gsm netwerk.
Gebruiken die dan erg veel in die dagen.

Probleem wat je wel krijgt is dan mensen bij je geld willen pinnen, en wij doen dit niet. Boekhoudkundig is dit een probleem.

Maar een pin automaat voor die paar dagen kost wel wat.
Even wat aanbieders naast elkaar zetten, en dan je keuze maken.

Succes.

Fred
http://www.fremabo.nl

aquatalie
Contacteer:

Bericht door aquatalie » di 28 feb 2012, 22:57

Bedankt voor de reacties :)

ik heb al enkele vergeleken, en de door de organisatie aangeraden Brainpoint lijkt tot hiertoe de beste optie, en op zich valt het best wel nog mee qua prijs. In de veronderstelling dat er dan ook wat meer verkocht wordt natuurlijk ;)

Overigens vind ik dit wel 1 van de enige tekortkomingen van de Homeboxx; het gebrek aan een vast pinautomaat. Ik heb toch al op vele andere beursen/expozalen gemerkt dat er een of meerdere vaste automaten staan (van een bank).

corydoranl

Bericht door corydoranl » wo 21 mar 2012, 16:41

Wij hebben ook een pin, ook bij brainpoint.
We hebben deze voor thuis en voor de bezorging.
Werkt goed tot nu toe geen problemen gehad ermee.

Maar ook wij gaan niet mensen laten pinnen voor cash, dat is gewoon niet te doen.
Ik vrees dat mijn boekhouder dan niet blij wordt :)

Maar het zou inderdaad handig zijn als ze daar een eigen pinautomaat hadden, scheelt een hoop teleurstellingen.

Plaats reactie