Av de Glasbaars

Wie staan er op Vivarium en wat bieden ze aan?
nvr
Av de Glasbaars

Bericht door nvr » di 21 feb 2012, 08:58

Voor ons wordt dit de eerste keer dat wij als standhouder vivarium zullen bezoeken.
Ondanks dat we een aquarium vereniging zijn zullen we proberen met hele leuke beurs aanbiedingen te komen.
Normaal verkopen we alleen aan leden maar speciaal voor vivarium heeft onze inkoper eens flink ingekocht zodat iedereen kan profiteren van onze verenigings prijzen.
Wat zijn we van plan om mee tenemen; eigenlijk van alles wat we normaal in onze eigen visbeurs verkopen behalve dan de vissen. Denk daarbij aan pompen, lampen ( alle merken zowel T5 als T8), voer, turf, kool enz. Wie visjes wil hebben heeft denken wij keuze genoeg op vivarium en anders zijn we op woensdagavond en zaterdags open.
Zoek je iets speciaals, bv een lamp of pomp(onderdeel), dan kijken we of we het voor je mee kunnen nemen en laten we je alvast onze speciale vivarium prijs weten.

nvr

Re: Av de Glasbaars

Bericht door nvr » di 06 mar 2012, 02:32

Gisteravond zijn we met 3 man begonnen om alvast een deel van de artikelen die we mee willen nemen naar vivarium 2012 in te pakken.
Ruim 2 uur later stond een groot deel ingepakt maar ligt er ook nog genoeg werk op ons te wachten.
Even een klein lijstje van wat we meenemen en de kleine prijsjes die erbij gaan horen. Voor mensen lid van av de glasbaars zullen de geen verrassing zijn, voor alle andere misschien een rede om lid te worden zodat u het hele jaar door kunt genieten van deze prijzen.

JBL T5 35W tl voor nog geen 15 euro.
JBL T5 24W tl voor nog geen 13 euro.
SERA T8 36W voor nog geen 15 euro.
JBL T8 28W voor nog geen 14 euro.
Natuurlijk hebben we ook andere merken, andere wattage's en verschillende kleurnummers bij ons.
Jager verwarmingen van verschillende wattage's voor maximaal 14 euro.
SERA binnenfilter B400 voor 30 euro.
Caviar grind, 8kg zak, voor nog geen 5 euro.
Philips purifier voor aquaria tot 400 lt voor 100euro.
Of wat dacht u van ons huismerk flokvoer, 100gr voor nog geen 4euro

Naarmaten we meer gaan inpakken zal ik de lijst updaten. Natuurlijk kan ik niet alles neerzetten want het moet ook een beetje verrassing blijven wat u op onze stand kunt verwachten.
Voor alle duidelijkheid alle produkten zijn geen 2de hands producten maar gewoon nieuw.
Voor alle producten geldt OP = OP en weg is pech.
Mocht er al iets tussen staan wat je beslist wilt hebben stuur even een PB dan kijken we of we het kunnen regelen.

TOT ZIENS op vivarium 2012.

nvr

Bericht door nvr » di 20 mar 2012, 09:51

De volgende planten / stekjes zijn te koop bij onze stand (nr. 118)

Proserpinaca palustris, 1 euro per steel.
Microsorum pteropus, 1 euro per stek.
Microsorum pteropus brassi, 2 euro per plant. OP
Javamos, 50 cent per zakje ( goede hand vol).
Nymphaea minuta (klein), 2 euro per stek.
Nymphaea minuta ( groot), 2,5 euro per stek. 1x gereserveerd
Pogestemon helferi, per bosje 1 euro.1x gereserveerd

Let op bovenstaande stekken / planten komen uit mijn aquarium dus zijn onderwater vorm, hoeveelheden zijn zeer beperkt.
Op = Op, kan wel reserveren mocht iemand echt iets willen hebben.

nvr

Bericht door nvr » di 20 mar 2012, 11:57

De volgende planten / stekjes zijn te koop bij onze stand (nr. 118)

Proserpinaca palustris, 1 euro per steel.
Microsorum pteropus, 1 euro per stek.
Microsorum pteropus brassi, 2 euro per plant. OP
Javamos, 50 cent per zakje ( goede hand vol).4x gereserveerd
Nymphaea minuta (klein), 2 euro per stek.
Nymphaea minuta ( groot), 2,5 euro per stek. 1x gereserveerd
Pogestemon helferi, per bosje 1 euro.Op, 2x gereserveerd

Let op bovenstaande stekken / planten komen uit mijn aquarium dus zijn onderwater vorm, hoeveelheden zijn zeer beperkt.
Op = Op, kan wel reserveren mocht iemand echt iets willen hebben.

nvr

Bericht door nvr » di 27 mar 2012, 21:22

Tja helaas zit het er al weer op, vivarium 2012 is afgelopen en het duurt nog zo lang totdat vivarium 2013 voor de deur staat.
Toch wil ik de klok nog even terug draaien en een verslagje schrijven van wat er de afgelopen maanden en dagen zich binnen ons groepje heeft afgespeelt.
In het najaar van 2011 hebben we het er op de vereniging over of en wie er allemaal naar vivarium willen gaan. We hebben het op dat moment alleen nog maar over om gewoon als bezoekers te gaan. Tussen door gooi ik er eens uit dat we ook eens kunnen kijken of we niet een stand kunnen nemen op vivarium, we zijn tenslotte een van de grootste verenigingen in nederland en we mogen best eens ons gezicht laten zien.
Eigenlijk blijft het daarna lange tijd stil tot begin januari 2012 wanneer er ineens heel veel aquarium spullen de vereinging worden binnen gebracht. Onze inkoper heeft een goede deal gemaakt en we hebben ineens een heeeellllllleeee ruime voorraad van van alles en nog wat. Van lampen tot pompen, van kunstplanten tot ornamentjes.
Met deze deal is een aanzienlijk bedrag gemoeit en als vereniging wil je die invertering natuurlijk ook graag weer terug zien.
Wederom opper ik om een kraam te nemen en een deel van de artikelen via de beurs weer van de hand te doen. Onze inkoper wordt enthousiast en ik moet maar eens contact opnemen met de organisatie.
Al snel daarna is er 4 meter tafel gereserveerd en weten we nog 1 clublid zo gek te krijgen om te helpen op de stand.
In de na volgende weken worden alle artikelen uitgezocht op wat we meewillen en wat niet. Een kleine aanhanger is al snel te klein en we besluiten dan ook om op 23 maart maar met 2 auto's te gaan.
Aangekomen in de hal zoeken we na het inchecken en "ringen" van de eerste 2 standmedewerkers onze stek op.
Afbeelding
De eerste auto is inmiddels uitgeladen en precies op dat moment arriveert nummer 2 met de aanhanger. We verwacht dat het heel wat heen en weer lopen zou worden maar de goederenlift bracht uitkomst. Aanhanger er in. lift naar boven, aanhanger voor de stand. Hoe makkelijk kan het zijn.
Afbeelding
Nu langzaamaan de stand opbouwen.
Afbeelding
beetje bij beetje komt de tafel vol te staan maar de aanhanger is nog lang niet leeg. Een stand van 8 meter hadden we ook makelijk vol gekregen.
Afbeelding
We zijn er klaar voor, de beurs vloer is nog leeg.
Afbeelding

nvr

Bericht door nvr » di 27 mar 2012, 21:22

Zou het druk worden? We weten het niet want we hebben nog nooit een stand op vivarium gehad. Een snelle blik uit het raam maakt al snel duidelijk dat het druk gaat worden.
Afbeelding

Het duurt even maar dan hebben de bezoekers ook de weg weten te vinden naar de 1ste verdieping en wordt het gezellig druk voor de stand.
Afbeelding
Eerlijkheids halve moet ik zeggen dat we ons als aquariumvereniging wel een beetje hebben geschaamt........ de eerste 2 verkopen waren namelijk kunstplanten, innerlijk moet ik nog huilen als echte planten liefhebber. Maar ja de doet alles he voor je cluppie. Later zou blijken dat er echt een markt voor dit soort spullen is want we hebben aardig wat kunstplanten / ornamenten verkocht.
Zaterdag half 4 zakte het bezoekers aantal een beetje in en werden we als standmedewerkers een beetje meelig.
Willem vond dat de kinderen meer dan genoeg gekleurt hadden we vond dat het zijn beurt was.
Afbeelding

hier trouwens een foto van onze andere medewerker, Tom
Afbeelding

De zaterdag loopt ten einde moe maar voldaan gaan we terug naar den helder.
Zondag ochtend rijden we wederom 1,5uur om weer op tijd bij vivarium aanwezig te zijn.
De start is nu wat rustiger maar dat hadden we verwacht. Maar om te zeggen dat de zondag in zijn geheel rustiger was als zaterdag... echt niet. Weer heel veel bekende en onbekende gezien. Met sommige heel kort gesproken en met andere weer wat langer.

Bij deze willen wij van de glasbaars de organisatie ontzettend bedanken voor het mogelijk maken van deze beurs.
Volgend jaar weer? Ik hoop dat jullie heel snel besluiten vivarium 2013 te organiseren.
Ook wil ik Tom en Willem bedanken voor alle inzet die ze hebben gedaan om vanuit de vereniging dit allemaal mogelijk te maken.
Mannen als jullie volgend jaar weer willen...... ik doe mee.

Aan alle bezoekers van de zaterdag: sorry voor de zure snoepjes, volgend jaar nemen we zoete snoepjes mee :LOLL:

Sonja
Hoofd Infobalie

Bericht door Sonja » di 27 mar 2012, 21:27

:D wat leuk!! Bedankt voor dit leuke inkijkje in jullie Vivarium-ervaring. Grappig om het eens zo van de andere kant te kunnen zien :goed:

Thijs
Hoofd Drukwerk en Bezoekers

Bericht door Thijs » di 27 mar 2012, 21:28

Leuk verslag :goed: En leuk ook die foto vanaf de brug richting de rij bezoekers :jahoor:

Op zondag stroomt het altijd langzamer binnen, maar uiteindelijk zit er in het totale aantal bezoekers altijd weinig verschil tussen beide dagen.

Ilja
Hoofd Tentoonstelling
Contacteer:

Bericht door Ilja » di 27 mar 2012, 21:30

Bedank voor het schrijven over jullie (goede) ervaring.
Altijd fijn om te horen dat onze inspanningen niet voor niets zijn. :hug:

Hopelijk tot volgend jaar...

suusfish
Social Media Manager

Bericht door suusfish » di 27 mar 2012, 23:03

Erg leuk om te zien inderdaad!

Plaats reactie